To give a brief over view of the paper, it was written for people who have a basic understanding of Blogs. I looked at how Blogs have impacted business and communication, how some Blogs create revenue, how some companies are using Blogs, how Blogs greatly boost the spread of information, how Blogs add richness to the media landscape, how Blogs work in the Long Tail, how some companies are tracking the Blogosphere and what the future of Blogging may be.</p>I carried out quantitative research by twice sending out a survey via email to 750 Bloggers who are ranked by Technorati. A total 174 Bloggers filled out the survey.
James Torio ha pubblicato un corposo documento intitolato Blogs: A Global Conversation, la tesi di laurea da lui realizzata per la Syracuse University.
Il testo è rivolto agli utenti con una conoscenza base dei Blog ed affronta le tematiche della pubblicità, marketing e public relations nel mondo del blogging. Può essere un interessante punto di partenza per le aziende che desiderano documentarsi sull'uso di un blog come strumento di business e promozione.
La tesi verrà poco alla volta trasformata in post nel blog, ma è già disponibile per il download completo in formato PDF. Il file pesa circa 4.5 Mb e conta 145 pagine.